Dyrekcja Hotelu Kosmowski będzie Państwu bardzo wdzięczna za współpracę w przestrzeganiu niniejszego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu spokoju i bezpieczeństwa pobytu wszystkich naszych Gości.
1. Pokój w hotelu wynajmowany jest na doby.
2. Doba hotelowa trwa od godziny 14.00 do godziny 12.00.
3. Gość Hotelu zobowiązany jest do okazania pracownikowi Recepcji do wglądu przy zameldowaniu dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość Gościa oraz podpisanie karty meldunkowej.
4. Nasz obiekt dba o bezpieczeństwo dzieci i stosują procedury ich ochrony. W związku z tym, będziecie Państwo poproszeni o okazanie dokumentów tożsamości lub innego dokumentu potwierdzającego relację łączącą dziecko z osobą dorosłą, lub pisemnej zgody opiekunów prawnych. Gość zobowiązany jest podać dane osobowe osób małoletnich przebywających lub mających przebywać w obiekcie zgodnie z podstawą prawną art. 22c ust. 3 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
5. Jeśli Gość nie określił czasu pobytu najmując pokój przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.
6. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość hotelowy powinien zgłosić w recepcji do godziny 10.00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju.
7. Hotel uwzględnia życzenia przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości.
8. Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług prosimy o jak najszybsze zgłaszanie ich do recepcji, co umożliwi nam niezwłoczną reakcję.
9. Hotel ma obowiązek zapewnić:
* warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa
* bezpieczeństwo pobytu, w tym zachowanie tajemnicy informacji o Gościu
* profesjonalną i uprzejmą obsługę
* sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnej naprawy urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w przypadku jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi zgodę i życzenie
* w miarę posiadanych możliwości inny pokój lub w inny sposób złagodzić niedogodności, gdy występujące w pokoju usterki nie będą mogły być usunięte.
10. Na życzenie Gościa hotel świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
* udzielania informacji związanych z pobytem i podróżą
* budzenie o wyznaczonej godzinie
* przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych w czasie pobytu Gościa w hotelu
* przechowywanie bagażu Gości zameldowanych w hotelu
11. Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez korzystające z jego usług osoby w zakresie określonym przepisami art. 846-849 kodeksu cywilnego, o ile strony nie postanowiły inaczej.
12. Gość powinien zawiadomić recepcję hotelową o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
13. Odpowiedzialność hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną jest ograniczona, jeżeli przedmioty te nie zostaną oddane do depozytu w recepcji.
14. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.
15. Gość hotelowy ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych hotelu powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go osób.
16. Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi, a klucz pozostawić w recepcji.
17. Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
18. Osoby nie zameldowane w hotelu mogą przebywać w pokoju hotelowym od godziny 7.00 do godziny 22.00.
19. W hotelu obowiązuje zachowanie ciszy od godziny 22.00 do godziny 6.00.
20. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzałek, żelazek elektrycznych i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju hotelowego.
21. Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin hotelowy wyrządzając szkodę w mieniu hotelowym lub Gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników hotelu albo innych osób przebywających w hotelu albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowania hotelu.
22. W obiekcie obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniu (min. papierosy, e-papierosów). W razie naruszenia zakazu Gość zostanie obciążony kosztami odświeżania pokoju. W przypadku naruszenia powyższego zakazu Gość zostanie obciążony kosztami w kwocie 600 zł (150 euro) za każde miejsce, w którym naruszenie nastąpiło.
23. W Hotelu obowiązuje całkowity zakaz posiadania i zażywania zakazanych prawem środków odurzających. W razie stwierdzenia łamania tego zakazu, fakt ten zostanie zgłoszony na Policję, a Gość będzie musiał niezwłocznie opuścić Hotel bez prawa do zwrotu kosztów wynikających ze skrócenia pobyt w Hotelu.
24. Na terenie Hotelu zabrania się spożywania alkoholu poza godzinami i miejscami jego sprzedaży, wynajętymi przestrzeniami i pokojami hotelowymi.
25. W częściach ogólnodostępnych hotelu obowiązuje zakaz spożywania artykułów spożywczych oraz alkoholu niezakupionego w hotelu.
26. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju hotelowym będą odesłane na adres wskazany przez Gościa.
W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji, hotel przechowa te przedmioty przez 3 miesiące.
Dyrekcja Hotelu Kosmowski
Zgodnie z art.13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kos Elektro System Sp. z o.o., ul. Wrocławska 43, 62-300 Września.
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu korzystania z usług Hotelu Kosmowski na podstawie Art. 6 ust.1 pkt.b ogólnego rozporządzenia
o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
3. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty uczestniczące w realizacji usług Hotelu Kosmowski.
4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 5 lat od zakończenia umowy w celach:
> finansowo-księgowych, na podstawie art.6 ust. 1 pkt. c,
> przetwarzanie jest niezbędne do wykonania przepisów prawa m.in. podatkowych, w tym art.74 Ustawy o Rachunkowości, do czasu wymaganego właściwymi przepisami prawa podatkowego,
> Obrony przed roszczeniami i dochodzenia roszczeń – na podstawie art. 6 ust.1 pkt. f, RODO – prawnie uzasadnionego interesu firmy Kos Elektro System Sp. z o.o., do czasu wygaśnięcia okresu roszczeń zgodnie z Kodeksem Cywilnym,
> prowadzenia procesów reklamacyjnych – na podstawie art. 6 ust.1 pkt. f, RODO – prawnie uzasadnionego interesu firmy Kos Elektro System Sp. z o.o.
5. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową realizacji usługi/umowy.
8. Osoby przebywające na terenie obiektu wyrażają zgodę na filmowanie i fotografowanie w celach promocyjnych.
Informujemy, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa – na terenie Hotelu Kosmowski znajdują się kamery monitoringu wizyjnego. Zarejestrowany obraz jest usuwany po 30 dniach od daty nagrania.
PODPIS:
Zgodnie z art. 6 ust.1 lit. a, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych. Ponadto oświadczam, iż zostałam/em poinformowana/y o możliwości cofnięcia zgody w każdym czasie.
PODPIS:
- Postanowienia wstępne
- Mając na uwadze konieczność zapewnienia osobom małoletnim należytej ochrony w trakcie ich pobytu w Hotelu Kosmowski we Wrześni wprowadzone zostają niniejsze „Standardy ochrony osób małoletnich, zwane dalej Standardami.
- Ilekroć w Standardach jest mowa o:
- a) Hotel Kosmowski – rozumie się przez to Hotel Kosmowski, wchodzący w skład spółki Kos Elektro System Sp. z o.o., ul. Wrocławska 43, 62-300 Września NIP: 789-15-65-060, Sąd Rejonowy w Poznaniu, XXI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000031844, Kapitał zakładowy: 3 300 000,00 PLN
- b) Hotelu – rozumie się przez to Hotel Kosmowski we Wrześni,
- c) Dyrektorze Hotelu – rozumie się przez to osobę zarządzającą Hotelem prezesem, dyrektorem lub inną wskazana osobą, choćby tylko przejściowo, np. w ramach zastępstwa,
- d) pracowniku Hotelu – rozumie się przez to osobę wchodzącą w skład personelu Hotelu, niezależnie od podstawy prawnej wykonywania przez nią prac w Hotelu,
- e) małoletnim – rozumie się przez to osobę, która nie ukończyła 18 roku życia.
- Na każdym etapie stosowania procedur wynikających ze Standardów należy pamiętać, że mogą one stanowić niedogodność dla Gości hotelowych, w związku z czym należy wykazywać zrozumienie dla reakcji Gości na powyższe i tłumaczyć im konieczność, tak faktyczną jak i prawną, przeprowadzania w Hotelu przedmiotowych procedur. Reakcja Gościa hotelowego nie może jednak stanowić powodu do odstąpienia od procedur.
- Wszelkie procedury przewidziane Standardami należy stosować z zachowaniem zasady proporcjonalności względem zaistniałej sytuacji i w sposób racjonalny.
- Pracownicy Hotelu powinni w kontaktach z małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a w przypadkach, gdy małoletni jest osobą niepełnosprawną lub osobą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wówczas także tę okoliczność.
- Zasady zapewniające bezpieczne relacje między pracownikami Hotelu a małoletnim, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich
- Hotel Kosmowski będzie dokładać starań, by pracownicy Hotelu mogący mieć kontakt z małoletnimi, przebywającymi w Hotelu, mieli świadomość ciążących na nich w tym zakresie obowiązków, a także by potrafili zadbać o bezpieczne relacje pomiędzy nimi a małoletnimi.
- Pracownik Hotelu nie powinien dopuszczać do sytuacji, w której pozostaje w Hotelu w pomieszczeniu sam na sam z małoletnim, z wyjątkiem sytuacji, gdy pozostawienie małoletniego samego w pomieszczeniu mogłoby w istotny sposób zagrozić jego dobru, w szczególności zdrowiu lub życiu. W miarę możliwości należy zapewnić obecność innej osoby dorosłej, nadzór kamer monitoringu lub tak zaplanować obowiązki służbowe, aby móc do nich powrócić, gdy tego rodzaju sytuacja już minie.
- Jakiekolwiek kontakty pomiędzy pracownikiem Hotelu a małoletnim, przebywającym w Hotelu, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi pracownika Hotelu.
III. Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w Hotelu i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w Hotelu
- Identyfikacji małoletniego i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w Hotelu, dokonują pracownicy hotelowej recepcji. Identyfikacja taka następuje na podstawie dokumentów małoletniego oraz osoby dorosłej, z którą przebywa on w Hotelu, a w razie ich braku, na podstawie rozmowy z dorosłym oraz z małoletnim. Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem ani opiekunem prawnym małoletniego, należy poprosić tę osobę o udowodnienie, np. poprzez okazanie stosownego dokumentu, zgody rodzica lub opiekuna prawnego na pozostawanie przez małoletniego pod opieką wspomnianego dorosłego.
- Jeśli w trakcie przeprowadzania procedury opisanej w ust. 1 pracownik recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej małoletniego i osobę dorosłą, z którą przebywa on w obiekcie, wówczas należy o tym dyskretnie powiadomić Dyrektora Hotelu. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników Hotelu.
- W trakcie rozmowy z małoletnim należy zwrócić szczególną uwagę na to, by małoletni miał możliwość swobodnego i nieskrępowanego wypowiadania się, w szczególności by dorosły, z którym małoletni przebywa w Hotelu, nie udzielał odpowiedzi na pytania zadawane małoletniemu.
Jeśli dorosły w jakikolwiek sposób utrudnia kontakt z małoletnim lub wywiera na niego presję, choćby tylko swoją obecnością, wówczas należy poprosić dorosłego o opuszczenie pomieszczenia na czas prowadzenia rozmowy z małoletnim, a także poprosić o obecność w trakcie rozmowy dodatkowo drugiego pracownika Hotelu.
- Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone
- Jeżeli zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone, wówczas każdy pracownik Hotelu jest zobowiązany, w reakcji na powyższe, do podjęcia adekwatnych działań.
- Uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia małoletniego występuje w szczególności wtedy, gdy pracownik Hotelu zaobserwował okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie małoletniego, gdy małoletni nosi ślady mogące świadczyć o krzywdzeniu, a także gdy małoletni sam poinformował o krzywdzeniu.
- Działania, o których mowa w ust. 1, powinny polegać na natychmiastowym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji Dyrektora Hotelu, a jeśli to nie będzie możliwe lub mogłoby spowodować zbędne opóźnienie, na powiadomieniu przełożonego lub policji.
- Jeśli od pracownika Hotelu można tego w danej sytuacji oczekiwać, może on podjąć również bezpośrednie działania mające na celu zastopowanie krzywdzenia, uwzględniając jednakże, by taka próba nie zagrażała bezpieczeństwu jego samego, małoletniego, ani też osób postronnych. Osobą postronną w rozumieniu niniejszego postanowienia nie jest sprawca lub współsprawca krzywdzenia. Działania pracownika Hotelu powinny pozostawać w granicach prawa, w szczególności stosować się do zasad regulujących kwestię obrony koniecznej lub tzw. Zatrzymania obywatelskiego.
- Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamianie sądu opiekuńczego
- Po powiadomieniu przez pracowników Hotelu w sytuacjach przewidzianych w niniejszych Standardach Dyrektor Hotelu jest zobowiązany do ustalenia stanu sprawy oraz, jeśli ustalone okoliczności uzasadniają taki krok, do powiadomienia policji.
- W sytuacjach niecierpiących zwłoki do powiadomienia policji jest uprawniony i zobowiązany każdy pracownik Hotelu.
- Po powiadomieniu policji pracownicy Hotelu powinni zadbać, by małoletni oraz osoba dorosła, która mogła popełnić przestępstwo, nie oddalili się z Hotelu przed przybyciem funkcjonariuszy policji, a także by potencjalne dowody popełnienia przestępstwa nie uległy zniszczeniu (np. zabezpieczenie nagrań z kamer monitoringu).
- W uzasadnionych przypadkach Dyrektor Hotelu jest zobowiązany także rozważyć możliwość zawiadomienia sądu opiekuńczego (tzw. zawiadomienie w ramach obowiązku obywatelskiego).
- Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie pracowników Hotelu do stosowania Standardów, zasady przygotowania tych pracowników do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności.
- Osobami odpowiedzialnymi za przygotowanie pracowników Hotelu do stosowania Standardów jest Prezes lub dyrektor Hotelu,
- Pracownicy Hotelu będą mieli możliwość podnoszenia swych kompetencji związanych z zadaniami wynikającymi ze Standardów w ramach aktualizacji przepisów i na postawie dotychczasowej praktyki.
VII. Postanowienia końcowe
- Co najmniej raz na dwa lata dokonywana będzie ocena Standardów w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami, a wnioski z przeprowadzonej oceny zostaną udokumentowane na piśmie.
- Standardy podlegają udostępnieniu na stronie internetowej www.kosmowski.pl, a także zostaną wywieszone w widocznym miejscu w recepcjach hotelowych, w wersji zupełnej oraz skróconej, przeznaczonej dla małoletnich.
- Standardy wchodzą w życie z dniem 1.07. 2024 roku.
Dyrekcja Hotelu Kosmowski
W uproszczeniu hotelarze mają stanowić rodzaj systemu wczesnego ostrzegania w sytuacji, gdy w ich obiekcie pojawia się osoba, która nie jest opiekunem dziecka, ani nie jest przez takiego opiekuna upoważniona do opieki nad dzieckiem. Ma to pomóc zapobiegać przede wszystkim przestępstwom pedofilskim i porwaniom, niejednokrotnie zdarzało się bowiem, że sprawcy zatrzymywali się z dzieckiem na noc w hotelach, czy innych miejscach świadczących podobne usługi.
Recepcjonista sprawdzi dokumenty
Od 15 sierpnia 2024 r. obowiązują przepisy, nakazujące różnym podmiotom – w tym także świadczącym usługi hotelarskie oraz turystyczne, a także prowadzącym inne miejsca zakwaterowania zbiorowego – wdrożyć standardy ochrony małoletnich. Nowe obowiązki nałożyła ustawa z 13 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw, której projekt wnieśli posłowie Suwerennej Polski po tragicznej śmierci ośmioletniego Kamila z Częstochowy (stąd funkcjonujące w mediach określenie „lex Kamilek”).
W przypadku miejsc, w których świadczone są usługi noclegowe, standardy skupiają się przede wszystkim na sprawdzaniu, kim dla dziecka jest dorosły, z którym nocuje ono w pokoju, z czym wiąże się procedurą identyfikacji dziecka w recepcji. Według wytycznych stworzonych przez Ministerstwo Sprawiedliwości, na potrzeby identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w obiekcie, należy:
- Poprosić o dokument tożsamości dziecka (dowód osobisty) lub inny dokument potwierdzający dane dziecka. Przykładowe inne dokumenty mogące posłużyć identyfikacji to: legitymacja szkolna, aplikacja MObywatel, Internetowe Konto Pacjenta.
- W przypadku braku dokumentu tożsamości lub odmowy jego okazania, należy poprosić o podanie danych dziecka (np. imię, nazwisko, adres, datę urodzenia) przez zarówno osobę dorosłą oraz dziecko.
- Dodatkowo należy zapytać zarówno osobę dorosłą jak i dziecko o relację między nimi.
- Jeżeli osoba dorosła nie jest opiekunem dziecka, powinna zostać poproszona o okazanie stosownego dokumentu np. zgody rodzica na podróżowanie danej osoby z dzieckiem. Może to być zgoda sporządzona w formie pisemnej z podpisem urzędowo poświadczonym przez notariusza lub zgoda podpisana przez rodzica dziecka, w której będą wpisane dane dziecka, adres jego zamieszkania, telefon do rodzica i numer dokumentu tożsamości/numer PESEL osoby, której rodzic powierzył opiekę nad dzieckiem.
- Jeśli osoba dorosła nie posiada żadnego z ww. dokumentów, należy poprosić ją o wypełnienie stosownego oświadczenia, zgodnie ze wzorem przygotowanym przez obiekt turystyczny. Oświadczenie powinno zawierać dane dziecka i dane dorosłego, z którym dziecko przebywa, wraz ze wskazaniem relacji jaka występuje pomiędzy dzieckiem a dorosłym.
- W przypadku gdy osoba dorosła nie jest rodzicem ani opiekunem dziecka, powinna oświadczyć, iż rodzice/opiekunowie wyrazili zgodę na opiekę nad dzieckiem.
- W przypadku gdy osoba dorosła, w której towarzystwie przebywa dziecko, odmówi okazania dokumentu dziecka i/lub wskazania relacji między nimi należy wyjaśnić, że procedura służy zapewnieniu bezpieczeństwa dzieciom korzystającym z [Obiektu/Hotelu/Sieci] i że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 maja 2016 roku pracownicy obiektu mają obowiązek ustalić, czy dziecko jest bezpieczne. Po wyjaśnieniu sprawy w sposób pozytywny należy podziękować za czas poświęcony na upewnienie się, że dziecko jest pod dobrą opieką.
Czytaj też w LEX: Pozyskiwanie, przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych w związku z ochroną małoletnich – problemy ze stosowaniem nowych regulacji
Pracownik hotelu zgłosi alarmujące sygnały
Nie jest do końca jasne, co stanie się, gdy we wspomnianym wyżej oświadczeniu, dorosły zwyczajnie skłamie, że jest np. wujkiem dziecka lub nianią, której rodzice powierzyli opiekę nad swoją pociechą. Wytyczne odnoszą się jedynie do sytuacji, gdy rozmowa z gościem nie rozwieje wątpliwości pracownika hotelu i będzie on dalej podejrzewał, że coś jest nie tak. W takiej sytuacji ma on:
- Dyskretnie powiadomić przełożonego i pracowników ochrony (przebywają oni w tym czasie na terenie obiektu), w taki sposób aby nie wzbudzać podejrzeń (można np. powołać się na konieczność skorzystania ze sprzętów na zapleczu recepcji, prosząc osobę dorosłą, aby poczekała wraz z dzieckiem w holu, restauracji lub innym miejscu);
- Od momentu, kiedy pojawią się pierwsze wątpliwości, pracownik obiektu turystycznego powinien być uważny zarówno na dziecko, jak i osobę dorosłą, a o ile to możliwe starać się, by nie pozostali sami.
- Przełożony, który został powiadomiony o sytuacji, przejmuje rozmowę z osobą dorosłą w celu uzyskania dalszych wyjaśnień.
- W przypadku gdy rozmowa potwierdzi przekonanie o próbie lub o popełnieniu czynu na szkodę dziecka, przełożony zawiadamia o tym fakcie policję.
- W zależności od sytuacji i miejsca przełożony weryfikuje, na ile podejrzenie krzywdzenia dziecka jest zasadne. W tym celu dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji lub podejmuje decyzję o przeprowadzeniu interwencji i zawiadamia policję.
Sprawdź też w LEX: Czy w aktach osobowych pracownika powinno znaleźć się oświadczenie o zapoznaniu się i zobowiązanie do przestrzegania Standardów Ochrony Małoletnich?
Wytyczne uczulają na nietypowe sytuacje również innych pracowników – nie tylko recepcjonistę. Każdy pracownik będący świadkiem nietypowej sytuacji, ma zawiadomić o tym przełożonego. Resort sprawiedliwości wskazuje, że ujawnienie krzywdzenia może nastąpić w następujący sposób:
- dziecko ujawniło pracownikowi obiektu fakt krzywdzenia,
- pracownik zaobserwował krzywdzenie,
- dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej.
Standardy nakazują w takiej sytuacji – oprócz zawiadomienia policji – zadbanie o bezpieczeństwa dziecka oraz zabezpieczenie dowodów przeciwko sprawcy (śladów biologicznych, nagrań z monitoringu) i przekazanie je policji lub prokuratorowi.
I. Część ogólna.
1. Osoby przebywające na terenie kręgielni zobowiązane są zapoznać się z regulaminem obiektu
przed wejściem na jego teren.
2. Kręgielnia czynna jest: poniedziałek – czwartek 13.00-23.00, piątek – sobota 13.00-23.00, w dni kiedy odbywają się WIECZORKI TANECZNE 13.00-2.00,
Niedziela 12.00-21.00
4. Każdy użytkownik kręgielni zobowiązany jest zapoznać się z instrukcją użytkowania poszczególnych urządzeń w obiekcie, przed skorzystaniem z tych urządzeń oraz do przestrzegania regulaminu oraz instrukcji.
5. Osoby naruszające porządek publiczny, przepisy regulaminu oraz instrukcji lub niestosujące się do zaleceń obsługi obiektu mogą być usuwane z terenu obiektu.
6. Teren kręgielni jest monitorowany w sposób ciągły.
II. Zasady korzystania z kręgielni.
1. Przy korzystaniu z torów należy bezwzględnie stosować się do instrukcji użytkowania, poleceń i informacji udzielanych przez pracowników kręgielni.
2. Wszelkie problemy techniczne związane z funkcjonowaniem obiektu należy niezwłocznie zgłaszać obsłudze kręgielni.
3. W strefie rozbiegu (na torze) może przebywać jednorazowo jeden gracz.
4. Gracze zobowiązani są do korzystania z obuwia na płaskiej podeszwie.
5. Na terenie Kręgielni zabrania się:
a) wchodzenia do miejsc przeznaczonych wyłącznie dla obsługi,
b) wchodzenia na elementy konstrukcyjne,
c) dotykania i manipulowania przy urządzeniach elektrycznych,
d) wchodzenia w niewłaściwym obuwiu,
e) wchodzenia na tory w miejscach do tego nieprzystosowanych,
f) spożywania napojów i posiłków w strefie rzutu,
g) niszczenia wyposażenia, urządzeń.
6. Dzieci do lat 10 mogą przebywać na terenie kręgielni wyłącznie pod opieką osób pełnoletnich.
Osoby, pod których opieką znajdują się osoby małoletnie, odpowiadają za wszelkie szkody wyrządzone przez te osoby.
7. Grupy zorganizowane złożone z dzieci poniżej 10. roku życia muszą mieć co najmniej jednego opiekuna na 10 uczestników, odpowiedzialnego za swoich podopiecznych przez cały czas przebywania na terenie kręgielni.
8. Opiekun grupy po wejściu na teren kręgielni zobowiązany jest skontaktować się z obsługą celem ustalenia zasad korzystania z urządzeń kręgielni.
9. Osoby o niestabilnym stanie zdrowia powinny korzystać z kręgielni oraz urządzeń ze szczególną ostrożnością ( lub po skonsultowaniu się ze swoim lekarzem).
10. Wszelkie skaleczenia, urazy należy niezwłocznie zgłaszać pracownikowi kręgielni.
11.W przypadku wystąpienia awarii maszyny obowiązuje bezwzględny zakaz wykonywania rzutów.
III. Rezerwacja torów bowlingowych.
1. Rezerwacje na gry w bowling mogą być zgłaszane telefonicznie lub osobiście po podaniu imienia i nazwiska osoby rezerwującej oraz numeru telefonu kontaktowego.
2. Istnieje możliwość dokonania rezerwacji obiektu na imprezy zamknięte (spotkania rodzinne, integracyjne).
3. Nieobecność osoby rezerwującej o ustalonej godzinie, powoduje zwolnienie rezerwacji i możliwość sprzedaży toru.
4. W przypadku poinformowania o opóźnieniu rozpoczęcia gry lub przy braku takiej informacji, rezerwujący zobowiązuje się do opłacenia torów za niewykorzystany czas od godziny planowanej rezerwacji.
5. Administrator obiektu nie odpowiada za opóźnienia wynikające z awarii technicznych bowlingu.
6. Koszt wstępu do Pubu CK i na Kręgielnię – w dniu WIECZORKU TANECZNEGO jest płatny i wynosi – 25 PLN.
7. Po godzinie 20.00 w Pubie CK i na Kręgielni HK mogą przebywać wyłącznie OSOBY PEŁNOLETNIE.
8. Osoby rezerwujące kręgle w piątki i soboty od godziny 20.00 zobligowane są do zakupu biletu wstępu na WIECZOREK TANECZNY.
DO KOSCLUBU, w godzinach otwarcia, mają wstęp:
> osoby trzeźwe,
> po godzinie 20.00 w Pubie CK i na Kręgielni HK mogą przebywać wyłącznie OSOBY PEŁNOLETNIE. Pracownik Ochrony ma prawo „GRZECZNIE WYPROWADZIĆ” osobę niepełnoletnią przebywającą w godzinach nocnych.
2. Osoba decydująca lub ochrona ma prawo odmówić wejścia do lokalu w momencie kiedy wstęp jest pod rezerwacje lub gdy lokal jest przepełniony.
3. KOSCLLUB jest czynny od 20.00 do godziny 2.00.
4. NA TERENIE HOTELU OBOWIĄZUJE:
> kulturalny sposób zachowania,
> derss code (strój formalny lub codzienny), nie akceptujemy stroju sportowego,
> zakaz wnoszenia jedzenia, alkoholi i środków odurzających,
> zakaz wnoszenia broni palnej, białej, materiałów wybuchowych, paralizatorów, itp.,
> zakaz palenia tytoniu poza wyznaczonymi miejscami.
5. Ochrona ma prawo weryfikacji zawartości torebek i plecaków.
6. NA TERENIE HOTELU JEST MOŻLIWOŚĆ rezerwacji stolików i boksów (REZERWACJA JEST WAŻNA DO 23.00)
7. HOTEL NIE ODPOWIADA:
– za niezawiniony brak dopływu energii elektrycznej,
– za rzeczy zgubione i pozostawione poza szatnią.
8. OSOBY PRZEBYWAJĄCE W HOTELU WYRAŻAJĄ ZGODĘ NA FILMOWANIE I WYKORZYSTYWANIE ICH WIZERUNKU W CELACH PROMOCYJNYCH.
9. UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE HOTEL MA PRAWO ZAMKNĄĆ OGRÓD ZEWNĘTRZNY PO 23.00.
Informacja dla Gości którzy rezerwują boksy w Pubie CK i tory na Kręgielni:
1. Koszt wstępu do KOSCLUBU i na Kręgielnię – w dniu WIECZORKU TANECZNEGO jest płatny i wynosi – 25 zł/os.
2. Osoby rezerwujące kręgle w piątki i soboty od godziny 20.00 zobligowane są do zakupu biletu wstępu na WIECZOREK TANECZN
DZIĘKUJEMY ZA PRZESTRZEGANIE REGULAMINU I ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY!
Hotel Kosmowski przyjmuje Gości ze zwierzętami domowymi (tylko koty i psy).
Poniżej ogólne zasady pobytu zwierząt w Hotelu
1. Hotel akceptuje wyłącznie zwierzęta domowe.
2. Gość zobowiązany jest do poinformowania recepcji o chęci przyjazdu ze
zwierzęciem podczas zakładania rezerwacji.
3. Gości ma obowiązek podania wieku, wagi oraz rasy psa pracownikom recepcji.
4. Do hotelu przyjmowane są wyłącznie zwierzęta zdrowe, z aktualną książeczką
zdrowia oraz szczepieniami. Recepcja Hotelu Kosmowski może wymagać okazania
książeczki zdrowia przy meldunku, a w przypadku braku aktualnych szczepień ma
prawo do odmowy zakwaterowania z zwierzęciem w Hotelu ze względu na
bezpieczeństwo pozostałych Gości.
5. Właściciel zwierzęcia oświadcza, że zwierzę przebywające na terenie Hotelu jest
zdrowe i nie stanowi zagrożenia dla innych ludzi i zwierząt.
6. Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest do pokrycia wszelkich kosztów związanych
z naprawą lub czyszczeniem w przypadku zabrudzenia wnętrz. Wycena szkód
dokonywana jest przez Dyrektor Hotelu.
7. Właściciel zwierzęcia ponosi pełną odpowiedzialność finansową i prawną za szkody
wyrządzone przez jego zwierzę na innych osobach, mieniu Hotelu i Gości.
8. Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest do sprzątania po nim w hotelu i na terenie
obiektu.
9. Zwierzę nie może zakłócać spokoju i pobytu innych Gości.
10. Właściciel zwierzęcia rezerwując pobyt w Hotelu Kosmowski oświadcza, że
zapoznał się z powyższym regulaminem i akceptuje wszystkie jego zapisy.
Pobyt czworonoga jest płatny według obowiązującego aktualnie cennika
Pobyt zwierzęcia do 5kg -20zł
Pobyt zwierzęcia powyżej 5 kg- 50zł
Hotel udostępnia w pokoju miskę oraz legowisko
- 1 WPROWADZENIE
Właścicielem serwisu internetowego dostępnego pod adresem https://kosmowski.pl/sklep (zwany dalej „Sprzedawcą”) jest firma KOS Electro System Sp. z o.o. z siedzibą we Wrześni, 62-300 przy ulicy Wrocławskiej 43, wpisaną do rejestru CEIDG pod numerem NIP 789 15 65 060, REGON 634213660, KRS 0000031844 wydany przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, XXI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Kapitał Zakładowy 3 300 000,00 zł, telefon: +48 600 900 380, poczta elektroniczna: recepcja@kosmowski.pl
Regulamin sklepu określa rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną, telefoniczną oraz za pośrednictwem serwisu internetowego, zasady zawierania umów za pomocą serwisu internetowego oraz poczty e-mail, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy oraz tryb odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego.
§2 Definicje
1. Sprzedawca – firma KOS Electro System Sp. z o.o. z siedzibą we Wrześni kod 62-300 przy ulicy Wrocławskiej 43, wpisaną do rejestru CEIDG pod numerem NIP 789 15 65 060, REGON 634213660, KRS 0000031844 wydany przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, XXI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Kapitał Zakładowy 3 300 000,00 zł , telefon: +48 600 900 380, poczta elektroniczna: recepcja@kosmowski.pl
Sprzedawca jest Stroną Umowy Sprzedaży oraz Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w celu realizacji Umowy.
2. Produkt – Zestaw posiłków okolicznościowych, vouchery i bony podarunkowe oraz bilety zamówione przez klienta (szczegółowy skład różni się w zależności od zamówienia). W przypadku voucherów i biletów dostarczany klientowi drogą mejlową w dniu (dniach) określonych przez klienta, możliwy jest odbiór osobisty w siedzibie firmy. W przypadku posiłków okolicznościowy realizacja zamówionego Produktu odbywa się w lokalu Sprzedawcy.
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem serwisu Internetowego, składający zamówienie telefonicznie lub drogą e-mail.
4. Serwis Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://kosmowski.pl/sklep
5. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach serwisu Internetowego), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
6. Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, poczty e-mail lub telefonicznie i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
8. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie.
9. Podmiot Zewnętrzny – firmy współpracujące ze Sprzedawcą w celu realizacji warunków umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Firmy te przetwarzają dane osobowe jedynie w celach wynikających z Umowy.
10. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
11. Ustawa o prawach konsumenta, Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
12. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).§3 Postanowienia ogólne
1. Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
2. Klient zobowiązuje się do korzystania z Serwisu internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego. Klient korzystający z usług Sprzedawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
3. Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywane i przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę oraz Podmioty Zewnętrzne. Dane osobowe, które są przetwarzane oraz cel ich przetwarzania to:
a) Dane osobowe
Cel przetwarzania Imię i nazwisko Weryfikacja płatności, uwag klienta oraz utrzymywanie korespondencji e-mail, dokonywanie zmian w zamówieniu, dostawach.
b) Adres e-mail
Korespondencja e-mail, kontakt z klientem, rozliczenie zamówień oraz informowanie o ewentualnych zmianach w zamówieniu.
c) Numer telefonu
Informowanie o nagłych opóźnieniach w dostawie, zmianach, czy przerwach w pracy cateringu oraz do kontaktu w razie trudności z dostawą Produktu.
d) Adres dostawy
Dostawa produktu, naliczanie zniżek lub dopłat za dostawę
4. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określa „Polityka prywatności” sklepu internetowego
5. Wszelkie ceny podane na stronie Serwisu internetowego podawane są w polskich złotych (PLN), są cenami brutto zawierającymi wszystkie niezbędne składniki.
§4 Zamówienie Produktu
1. Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie zamówienia poprzez Serwis Internetowy wyboru Produktu na konkretną ilość dni oraz dostaw zgodnie z ofertą sklepu opisaną w zakładce https://kosmowski.pl/sklep
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do powiększenia oferty o nowe Produkty. Dodanie nowych Produktów nie stanowi zmiany Regulaminu.
3. Sprzedawca umożliwia składanie zamówień za pośrednictwem Formularza zamówienia dostępnego w Serwisie internetowym przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
4. W celu złożenia zamówienia Klient dokonuje wskazania Produktu oferowanego przez Sprzedawcę, Poza wskazaniem Produktu, Klient podaje także dane niezbędne do realizacji zamówienia w tym dane osobowe oraz adres do dostawy. Dane osobowe oraz sposób ich przetwarzania jest opisany w Polityce Prywatności cateringu oraz w punkcie III niniejszego regulaminu
5. Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany podczas składania zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu zamówienia, bądź informację o jego akceptacji bądź odrzuceniu. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia bądź akceptacji zamówienia dochodzi do zawarcia Umowy.
6. Wiadomość potwierdzająca zamówienie zawiera ustalone warunki zamówienia, a w szczególności wybrane produkty, całkowitą cenę do zapłaty oraz informację o dacie odbioru bądź realizacji.
7. Klient ma prawo do zgłoszenia zastrzeżeń co do treści zawartych w potwierdzeniu zamówienia w ciągu 12 godzin od otrzymania wiadomości od Sprzedawcy. Niezgłoszenie zastrzeżeń w zakreślonym terminie jest równoznaczne z akceptacją warunków zamówienia.
§5 Warunki realizacji
Umowy Sprzedaży oraz odbioru/realizacji zamówienia
1. Zamówienia w cateringu są przyjmowane z wyprzedzeniem pozwalającym Sprzedawcy na staranne przygotowanie zamówienia. Czas realizacji zamówienia może być różny w zależności od wybranego zestawu.
2. Zamówienie potwierdzone jest w momencie: a) Przesłania na adres e-mail recepcja@kosmowski.pl.Potwierdzenia płatności z konta bankowego zawierającego szczegóły pozwalające na identyfikację zamówienia (Imię, nazwisko, adres, zamówiony Produkt); b) Dokonanie płatności online przez dostawcę płatności internetowych
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji zamówień w następujących przypadkach: a) złożenia zamówienia w sposób nieprawidłowy, uniemożliwiający jego realizację; b) braku dokonania płatności za zakupiony Produkt; c) rażącego naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ustalenia z Klientem nowego terminu realizacji zamówienia w przypadku, gdy realizacja zamówienia w pierwotnym terminie jest niemożliwa ze względu na przyczyny niezależne od Sprzedawcy, a których usunięcie nie jest możliwe.
5. Zrealizowanie zamówienia z uwzględnieniem informacji, o których mowa w ust. 13 powyżej, nie stanowi przyjęcia odpowiedzialności Sprzedawcy za ewentualne niekorzystne samopoczucie Klienta lub negatywną reakcję organizmu na zestaw składników, w szczególności z powodu braku wiedzy i wpływu Sprzedawcy o pozostałych przyjmowanych przez klienta płynach i produktach.
6. W razie nieodebrania przez Klienta Zamówienia, Klient nie jest w takim wypadku uprawniony do domagania się zwrotu należności za Zamówienie w części przypadającej na dany dzień lub zgłaszania jakichkolwiek innych roszczeń z tytułu nieotrzymania Zamówienia.
7. W przypadku zmiany Produktu w czasie realizacji zamówień na inny Produkt, Klient musi dokonać opłaty różnicy w zamówieniu. Zmiana zostanie ustalona z klientem indywidualnie.
§6 Metody płatności
1. Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności: a) przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy prowadzony przez SANTANDER BANK o numerze: 24 1090 1421 0000 0001 0337 9953; b) przelew online lub płatność kartą za pośrednictwem systemu Autopay.eu.
2. Wpłatę za zamówiony Produkt należy dokonać w pełnej kwocie w terminie zgodnie z informacjami zawartymi w potwierdzeniu zamówienia. W przypadku braku wpłaty za zamówienie w tym terminie, zamówienie jest traktowane jako anulowane.
3. Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy, bądź przesłania potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie pliku PDF.
§7 Odstąpienie od Umowy dostawy Produktu
Sprzedawca informuje, iż na podstawie art. 38 pkt. 4 oraz pkt. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klientowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 27 wymienionej ustawy.
§8 Postępowanie reklamacyjne
1. Reklamacje związane z realizacją Umowy dotyczącej Produktu należy składać w terminie 24 godzin od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zgłoszenie reklamacji. Reklamacje rozpatruje Sprzedawca w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji za wyjątkiem reklamacji dotyczącej dostawy, która rozpatrywana jest niezwłocznie.
2. Złożona reklamacja powinna zawierać: a) Identyfikację Klienta (imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej). b) Przedmiot reklamacji, dokumentację fotograficzną wraz ze wskazaniem okresu czasu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji
3. W przypadku przekroczenia terminów do zgłoszenia reklamacji określonych w ust. 1 – 2, reklamacja nie będzie rozpatrywana. O przyczynie nierozpatrzenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie powiadomi Klienta. Zwroty należności za reklamacje rozpatrzone pozytywnie na korzyść Klienta, będą dokonywane nie później niż w ciągu 14 dni roboczych.
§9 Odpowiedzialność Sprzedawcy
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych (w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie np. Osobowych, czy kontaktowych) lub działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług przez Sprzedawcę.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Serwisu internetowego z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Serwisu internetowego nie może naruszać praw Klienta.
§10 Prawa Konsumenta
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: a.https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php b.https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php c.http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
6. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707
§11 Dane Osobowe
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Serwisu Internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Serwisu Internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to osobną zgodę – także w celu marketingowym.
3. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
5. Szczegółowe sposoby kategorii danych oraz sposobu ich wykorzystania są opisane w Polityce Prywatności cateringu
§12 Prawa Autorskie
1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Sprzedawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.
2. Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie autorskiej. Klient nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Klient zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.
3. Znaki handlowe Sprzedawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§13 Postanowienia Końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi na stronie Serwisu internetowego na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
2. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2023 roku.